Εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα 2013 - 14

 

Με βάση το αρχείο του σχολείου τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν φέτος είναι:

 

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

 

ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ: «Ο κήπος με τις 11 γάτες», ΚΕΘΕΑ

 

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από τα δύο τμήματα της Α΄ και τα δύο τμήματα της Β΄ τάξης.

 

Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Μουσική, Αισθητική αγωγή.

 

Τεχνικές απαιτήσεις: οργάνωση του χώρου της τάξης για ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, υπολογιστές, video , projektor.

 

Χρόνος που απαιτήθηκε: 6 μήνες.

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

1. Να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να τον αποδέχονται.

2. Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα και να τα εκφράζουν.

3. Να αναπτύξουν φιλίες στο σχολικό και ευρύτερο χώρο.

4. Να ενισχυθεί η ομοψυχία της ομάδας και να δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα φιλίας.

 

 

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από τους μαθητές των τάξεων Ε΄και Στ΄ 

 

Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική αγωγή, Μουσική.

 

Χρόνος που απαιτήθηκε: 3 μήνες.

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

1. Να γνωρίσουν τα είδη σήμανσης, τις κατηγορίες πινακίδων και να μάθουν να κυκλοφορούν σωστά.

2. Να εξετάσουν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν γνωστές πινακίδες από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

3. Να έρθουν σε επαφή με θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας.

4. Να συνειδητοποιήσουν τη συχνότητα και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα μέσα από στατιστικούς πίνακες και διαγράμματα.

 

 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

Α. ΝΕΡΟ-ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ-ΥΔΡΟΚΙΝΗΣΗ-ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ

 

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από τους μαθητές των τάξεων Ε΄-ΣΤ΄.

 

Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Αισθητική Αγωγή.

 

Χρόνος που απαιτήθηκε: 5 μήνες.

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

1. Την απόκτηση γνώσεων σχετικά με την υδροκίνηση.

2. Την γνωριμία των παραδοσιακών νερόμυλων-νεροτριβών.

3. Την παρουσίαση των σύγχρονων τρόπων εκμετάλλευσης της κίνησης του νερού.

4. Την ευαισθησία με τις αειφόρες μορφές ενέργειας.

 

 
Β. Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ …γιατί και το σχολείο μπορεί να έχει το δικό του κήπο! -ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ-

 

Το πρόγραμμα είναι ενταγμένο στο Ευρωπαϊκό Καινοτόμο πρόγραμμα- «ΜΕΝΩΝ»

και στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «we-learn.it»

 

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από τα δύο τμήματα της Β τάξης.

 

 

Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη, Λογοτεχνία, Αγγλικά, Γυμναστική,

Μουσική, Αισθητική αγωγή.

 

Τεχνικές απαιτήσεις: κήπος του σχολείου, παρτέρια, αίθουσα και οργάνωσή της, υπολογιστής, video.

 

Χρόνος που απαιτήθηκε: 6 μήνες (συνεχίζεται και την επόμενη χρονιά)

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

1. Να αποκτήσουν στοιχειώδεις γνώσεις για τη δομή και τη διαμόρφωση ενός σχολικού κήπου.

.Να συζητήσουν και να ευαισθητοποιηθούν για το ρόλο των φυτών στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες.

3. Να αναπτύξουν φιλική στάση και διάθεση προς το περιβάλλον.

4. Να αναπτύξουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες.

5. Δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη και τη σχολική μονάδα.

 

 

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

 «Τα μασκότ ως σύμβολο των ολυμπιακών αγώνων και όχι μόνο».

 

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από την Δ΄ τάξη του σχολείου.

 

Χρόνος που απαιτήθηκε: 9 μήνες (και συνεχίζεται).

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

1. Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αθλητισμού.

2. Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος-κριτικής σκέψης.

3. Γνωριμία με ήθη και έθιμα άλλων χωρών.

4. Κατανόηση ότι είμαστε διαφορετικοί και όμως όλοι ίδιοι

 

 
Φαρμακοδιέγερση: Μάστιγα του αθλητισμού.

 

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από την Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη του σχολείου.

 

Χρόνος που απαιτήθηκε: 9 μήνες.

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

1. Ευαισθητοποίση των μαθητών σε θέματα σεβασμού, φιλίας και επικοινωνίας.

2. Αναγνώριση ότι ο αλληλοσεβασμός αποτελεί προϋπόθεση για υγιή αθλητισμό.

 

 

 

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 

Αίτηση προς το ΙΚΥ για έγκριση προγράμματος ERASMUS +(K2) με συντονίστρια χώρα την Τουρκία και θέμα: «OLD CHILDEN’S CAMES».

 

Aίτηση προς το ΙΚΥ για έγκριση προγράμματος ERASMUS+(K2) με συντονίστρια χώρα την Τουρκία και θέμα: «local legends and traditions».

 

 

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

Tο σχολείο συνεργάζεται με εκπαιδευτικά ιδρύματα της περιοχής και έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από δράσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται:

 

Συνεργασία με το νηπιαγωγείο της περιοχής με στόχο την ομαλή ένταξη των μαθητών στο Δημοτικό.

 

Συνεργασία με το Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο με αφορμή το πρόγραμμα «Διαπροσωπικές σχέσεις».

 

Συνεργασία με το Γυμνάσιο της περιοχής και πραγματοποίηση σειράς εκδηλώσεων:

 

Α. Χριστουγεννιάτικη γιορτή  με τη συνεργασία των Α΄-Β’-Γ’ τάξεων του Γυμνασίου και των Α’-Β’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακίου.

 

Β. Έκδοση βιβλίου αφιερωμένο στα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων σε συνεργασία με τον Χιώτη συγγραφέα και φιλόλογο καθηγητή κ. Λεωνίδα Πυργάρη. Το βιβλίο παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Σταυρακίου.

 

Γ. Διοργάνωση έκθεσης φωτογραφίας με υλικό από τον πόλεμο του 1913.

 

Το σχολείο μας υποστηρίζει και ενισχύει τις πρωτοβουλίες και δραστηριότητες των μαθητών

Oι μαθητές μας συμμετέχουν σε πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

 

ΟΜΙΛΙΕΣ –ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

 

Τη φετινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν αρκετές ενημερώσεις –ομιλίες που καλύπτουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

 

1. Ομιλία-ενημέρωση Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο χώρο του σχολείου με θέμα: «Πρόληψη και σεισμός.» 

Το συγκεκριμένο θέμα παρακολούθησαν όλες οι τάξεις του σχολείου μας.

 

2. Ενημέρωση από τον Ερυθρό Σταυρό για τις πρώτες βοήθειες. 

Το πρόγραμμα διοργανώθηκε από το σύλλογο διδασκόντων και αφορούσε τους γονείς των μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης.

 

3. Παρουσίαση βιβλίων.

 

Πραγματοποιούνται αρκετές επισκέψεις σε τόπους επιστημονικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

 

Τη σχολική χρονιά 2013 - 14πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω επισκέψεις:

 

1Εκπαιδευτική επίσκεψη των Δ’-Ε’-ΣΤ’ τάξεων στο Καλπάκι Ιωαννίνων για τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις «Καλπάκια 2013».

 

2. Εκπαιδευτική επίσκεψη του Δημοτικού σχολείου στην Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη.

 

3. Επίσκεψη –παρακολούθηση θεατρικής παράστασης :«ο Σιμιγδαλένιος» στο Καμπέρειο Θέατρο Ιωαννίνων.

 

4. Εκπαιδευτική επίσκεψη των τάξεων Δ’-Ε’-ΣΤ’ στο πολεμικό μουσείο Εμίν-Αγά.

 

5. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Φιλιατών από τις τάξεις Ε΄-ΣΤ’ και στο Λαογραφικό μουσείο Λύγγου από τις τάξεις Α’-Β’-Γ’- Δ’.

 

6. Εκπαιδευτική επίσκεψη των τάξεων Δ’-Ε’-ΣΤ’ στο Αρχαιολογικό μουσείο Ιωαννίνων και στο πάρκο Λιθαρίτσια.

 

7. Εκπαιδευτική επίσκεψη στα Γρεβενά –Καστοριά από τις τάξεις Δ’-Ε’-ΣΤ’ και επίσκεψη στο Πανηπειρωτικό στάδιο από τις τάξεις Α’-Β’-Γ’.

 

8. Ημερήσια διδακτική επίσκεψη στα Κτίσματα Δήμου Πωγωνίου και στο μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς.

 

Οι μαθητές μας συμμετέχουν σε προγράμματα δράσης και πολιτιστικού περιεχομένου στην τοπική κοινωνία (σκάκι, χορός, μουσική) τα οποία οργανώνονται από τον πολιτιστικό σύλλογο της περιοχής.

 

 

 

Αναζήτηση στο site

Επαφή

Δημοτικό Σχολείο Σταυρακίου 25ης Μαρτίου 34 - Σταυράκι Ιωάννινα, Τ.Κ. 455 00 τηλ./fax. +30.26510.42464